lördag, juni 02, 2007

Halsfluss

Ja, det blev diagnosen idag.
Jag har halsfluss och Elis har scharlakansfeber. Dvs båda har streptokocker.
Läkaren tittade i min hals och sa
-OJ! har du tittat dig själv i halsen??? Solklart fall av halsfluss, du är jättesvullen!

No shit, Sherlock! Jag kvider bara av att svälja mitt eget saliv.
Det gör skitont när jag försöker pilla i mig lite kall yogurt och jag mår bajs.
Men, nu har vi fått varsin ordentlig dos Kåvepenin som vi ska käka 10 dagar.
Man tackar.

Elis andra dos Kåvepenin i år. Sist var det öroninflammation i februari.
Jag är ju uppvuxen på Kåvepenin (öronbarn), så jag är väl snart immun eller nåt.

Min pappa berättade att han på 60-talet missade en konsert med Led Zeppelin i Örebro just pga av halsfluss. Det var en väldigt stor förlust, tycker jag.

Nåja, nu ska vi väl iaf bli friskare. Fy sjutton vad sjuk man blir av halsfluss.

1 kommentar:

Kaos-Anna sa...

Usch stackars Er!

Nu har du ju fått piller då vänder det ju iaf. Jag opererade ju bort min halsmadlar i högstadiet så jag är sen dess förskonat mot sån skit, men fy fan vilken smärta det är. Var dock glad att du inte har fått halsböld, det är ett snäpp värre.

Hur mår Elis då?

Alice ha ögoninflammation...
Och snorar grönt. Blä.

Puss
och
Kram
Anna Anal