fredag, september 09, 2005

Vinterbestyr.

Igår mättes barnens fötter. Mina och T´s också förresten, men det var bara för att 3-åringen såklart också ville mäta. Vilket slutade i en massa blyertsstreck här och där på köksgolvet och en ironisk kommentar av T -Vilken bra idé att rita på golvet!!!
Nåja, barnens fötter mättes.
Stor - 16,4 cm fot.
Liten - 13 cm fot.

Med måtten i huvudet köpte jag vinterskor. Influerad av en kompis vinterplanerande tänkte jag att det bäst att vara ute tidigt i år för att få de skor man vill ha till barnen.
3-åringens skor köptes på Intersport för 550kr (istället för 750kr, då jag blev medlem, Tack!) under lunchen.
Lillebrors skor köptes efter jobbet efter en lång bussfärd med 4:an. Det blev nästan likadana skor som de förstköpta men hör och häpna - De kostade 699kr!!! Hmmmm...
Mindre fötter, dyrare skor! Går inte ihop för mig.
Men, jag vill ha BRA, VARMA och SNYGGA skor åt mina barn!

3-åringen blir överlycklig över skorna jag köpt och vill prova dem genast!
"Dom är jättetuffa, mamma!" Bra betyg :-)

Efter skoprovningen drar jag fram overallerna vi har och provar på barnen. Jag inser att 3-åringens overall kommer att räcka hela säsongen igen. Snacka om att den måste varit enorm på honom förra året... Oj.
Glatt överraskad inser jag att den 2 år gamla overallen även passar lillebrorsan.
Så, vi slipper overallköp till vintern. Skönt det, när mamman köpte så dyra skor...
:-)

Och nu när skor och overaller är "klara" har vi "bara" lite saker kvar...
-Långkalsonger
-Fingervantar
-Reimatecvantar (liten)
-Mössor
-Fleecekläder

Man blir ju helt svettig av allt bestyr.

Inga kommentarer: