fredag, maj 19, 2006

Nyshoppad

Efter evigheter bara hemma, hemma, hemma tog jag mina alvedon och begav mig till Södermalm. Det får vara värt smärtan för mitt psykes skull.

Det blev shopping!
Jag har vaggat runt i Ringen och fann en massa bra saker.
Nya skor till mig. Jättesöta "ballerinaskor" i svart skinn. Det blev "ditt kompetenta barn" och kuvert inhandlade i bokhandeln. Vita mammatrosor.
In på H&M. Provade med mycket möda mammakläder som visade sig sitta illa.
Köpte istället jeans, en tröja och flip-flops åt T.
Ingenting åt barnen! Det är ovanligt för att vara mig.
Fast, jag köpte faktiskt en present till någon annas barn, till lilla Fredrika, nej förlåt, Greta.
Gretchen har ju faktiskt blivit 2 år och vi har inte setts med den familjen sedan - ja herregud! När var det???
Nåväl, imorgon ska vi bli bjudna på middag där. Mycket trevligt!
Jag tar med mina värktabletter och smilar upp mig.

Nu är jag hemma igen, nöjd med shoppingen. Nu får vi hålla tummarna att jag prickat in rätt storlekar. jag brukar vara expert på att misslyckas med sånt...

We´ll see!

Inga kommentarer: