torsdag, april 26, 2007

dagslista

inspirerad av en god vän (som förövrigt är en god, glädjespridande vän, bjuder mig mången skratt) började jag lista upp vad jag hunnit med idag...


  • ammat ca 6 gånger
  • fileat en apelsin
  • fixat 2 utflyktsryggsäckar
  • borstat barnens tänder, 2 gånger
  • skitit
  • duschat
  • fyllt på vattenkokaren, 4 gånger
  • startat vattenkokaren 4 gånger
  • blandat gröt, 2 gånger
  • klätt bebis
  • bytt okänt antal blöjor
  • bäddat 3 sängar
  • pratat med vän i motala i telefon
  • pratat med min pappa i telefon
  • promenerat till kyrkan, ÖF
  • pysslat
  • druckit kaffe
  • promenerat hem
  • ätit lunch
  • spontanskurat insidan av ugnsluckan (såg för dassig ut i solljuset...)
  • bloggat
  • tvättat en ljus tvätt
  • hämtat på dagis
  • parklekt
  • berömt laserspindelmålningar på asfalten
  • ätit glass i solen
  • drabbat ihop med bliv. 5-åringen
  • duschat och skumbadat 2 barn
  • plockat undan leksaker från golvet
  • slängt sopor
  • haft svärföräldrar på fika
  • spelat kula
  • spelat memory (jag förlorade)
  • läst godnattsaga för 1 barn
  • smörjt 1 barns eksem med mildison
  • fixat en vällingflaska
  • ätit pestomiddag
  • pratat med min syster i telefon
  • tittat på Lost
  • hängt en tvätt
  • vikt två tvättar
  • duschat
  • blivit skrämd av nattvandrande 3-åring
  • tagit hand om nerkissade pyamasbyxor
  • ...

Jag gör liiite saker om dagarna i allafall...