torsdag, maj 03, 2007

lite vanligt svammel...

Idag har jag och mini varit på ÖF i kyrkan. Även kallat Kyrkis.
En vanlig förkortning vi småbarnsföräldrar slänger oss med, betyder Öppen Förskola.
Det finns mycket förkortningar inom småbarnföräldervärlden.
Bland annat...
ÖF
BVC
AP
AW
Öppen Förskola, Barnavårdcentralen, Attachment Parenting, Anna Wahlgren.

Nåja, jag missade vardagsgudtjänsten idag så det blev "bara" fika nere i församlingssalen. Jag har med koppen i hand rekat inför dopet på lördag. Fiskat till mig dukningstips av ÖF-ledaren. Mycket användbart och bra.
Hemma tvättar jag lakanen som ska agera dukar på lördag, blir en hel del att stryka...
Efter kyrkan hamnade jag och en kompis i parken med varsin sallad i solen.
Jag försökte amma men hamnade under en fågelfight i trädet. Några skator mot en stor kråka. Heter de kråkor...? Kanske en korp? Nåja, de förde ett fasligt liv och fjädrarna yrde över oss. Får man fågelinfluensan av sånt??? Det tyckte Tage var mycket intressant så jag gav upp och gick sakta hemåt i solen.
Eftersom jag alltid försöker ta tillvara all tid jag får "över" så skrev jag mig en inköpslista inför dopet medans jag gick där i solen.
Tid över är när Tage sover i vagnen och jag går nånstans. Då brukar jag ringa folk jag inte pratat med på länge, ringa viktiga samtal osv.
Idag blev det en inköpslista, trädskådning, upprymdhet över hur vackert det är ute och ett samtal med Trygg Hansa.


Nu ska barn hämtas på dagis. Undrar vad vi ska hitta på efter? Igår fick jag höra att jag var världens tråkigaste mamma "Jag får ALDRIG gör nåt juuuu!"
Jag ville bara ta mig hem efter dagis och tjatade och tjatade under de 50 min det tog hem (en promenad som tar max 7 min om man bara går och går, där man ska gå)
Nåväl, solen skiner så vi borde väl hitta på nåt bra...

Inga kommentarer: