tisdag, juni 12, 2007

Fredag och Lördag

I Fredags kom min kära far, barnens morfar och hämtade de stora pojkarna.
Jag och T var hemma och tog det lugnt med lilla Tage bara.
Lite rosévin och sen var man så lagom sömnig. Kvällen blev väldigt lång utan allt bestyr som 3 och 5-åringar kräver.


På lördagen var det dags för min kompis bröllop.
Barnfritt bröllop, så mina föäräldrar kom hem till oss och tog hand om alla våra tre pojkar.
Jag var nervös som attan. Inte för att jag betvivlar mina föräldrar.
Nej, nej. Min mamma har ju faktiskt varit dagmamma en gång i tiden. Hon skulle nog kunna få pli och ordning på 10 barn samtidigt om det var så. Hon är en beundransvärd kvinna!
De är dessutom två, jag menar, min pappa var ju också med. Så, nej, dem betvivlar jag inte.
Mer att Tage är sååå mammig och kan bli så där hjärtskärande ledsen och bara gråta, gråta, gråta efter mamma - jag alltså.

Men, självklart oroade jag mig heeelt i onödan.
Tage, den lilla solstrålen, sken hela kvällen tills han höll på att somna i matstolen.

Jag och T var på bröllop utan barn.
Det var fantastiskt roligt och skönt att vara själva. Lite vuxna, dricka vin, prata utan att bli avbrutna femtioelva gånger, kunna fokusera på folk utan att känna sig disträ.


jag talar





brudparet



Tack Anna och Tomas för ett fantastiskt dop, bröllop och fest!!!




1 kommentar:

Kaos-Anna sa...

Tack för att ni kom och tack för det fina talet!!
KRAM