torsdag, juli 19, 2007

förändringens vindar

Ja, jag har kommit in på mina sökta kurser.
Matematik B och Matematik C.
Dessutom har jag ansökt om studiestöd och studielån. Det är ju en hel vetenskap med alla bidrag, tilläggsbidrag, lån och ersättningar! Tog hjälp av min kära kusin och en kär vän när jag ansökte.
De är erfarna studenter med barn båda två.

Så, förändringens vindar drar in.
Typiskt nog fick jag nys om ett jobb som skulle passa mig på en lokal firma, deltid. Fan.
Jag ska ju plugga nu!
Men, jag sviker inte min plan.
September till oktober = Matte B, halvtid, distans.
Oktober till December= Matte C, halvtid, distans.
Man blir så upphetsad, eller hur? ;-)

Nåja, tänkte att detta ska dryga ut min föräldapenning också, så att vi kan vara hemma med Tage till augusti 2008 (om det så behövs) Har ansökt om dagisplats till maj 2008, men det är nog att glömma. Men, vi fortsätter hoppas.

Och OM allt går som det ska kanske den här mamman kan plugga "på riktigt" from hösten 2008. PAO.

Inga kommentarer: