torsdag, oktober 18, 2007

eftermiddagskaos.

barnen är skyhöga på socker och adrenalin efter "Strandparty" på dagis idag.
Den ena vill inte gå hem, så jag blir tjatiga mamman.
Den andra sitter och surar på ett av klätterställningarnas tak.
Vi stannar till i parken på vägen hem, det går ganska bra. Bara lite tårar från mellan för att stora retas.
Men det blåser fanimig storm där nere i parken och jag hade för lite kläder. Alla börjar dra sig hemåt, och det vill jag också.
Mellan kommer inte, då vill stora leta efter honom. Men, det vill inte jag, för då kommer han försvinna bort och så måste vi leta efter honom sen. (Det här händer ofta)
Men stora lyssnar inte utan vi börjar bråka, ordentligt.
Mellan kommer fortfarande inte.
Tillslut lyckas jag få ihop nåt som liknar hemgång med hela truppen.
Men, då ska stora vara sur och sticka i förväg, mellan ska springa åt annat håll och lilla sitter i vagnen och gnäller.
Jag blir ursinnig.
Jag får hem alla tre.
Då smsar T om middagen.
Vad ska handlas? osv osv.
Lilla Tage gnäller örona av mig, Stora Love och mellan Elis bråkar om kurragömmaräkning och gömställen.
Middag? Vad fan är jag sugen på då?
Varför planerade jag inte det här förut?
Var är min matinspiration?
Barnen fortsätter bråka, Tage gnäller och jag får sms igen.
Kaos.

Jag hatar när det blir sånt här kaos, när det känns som om allt och alla är emot mig.
Blä.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att din älskade T kom hem och räddade dig från allt kaos med en underbar middag, vin och massor av kärlek. Puss T

Kaos-Anna sa...

Vilken tur att du har T :-)

[attle] sa...

Ja, det är tur att T finns!