söndag, oktober 14, 2007

Usch, blä, förbannat tråkigt och vackra bilder

Nationellt prov i matematik B gjort under lördag dag och jag kommer inte få godkänt.
Jag är ett mattepucko och mattehäxa.
Ett mattepuckohäxan som inte sovit ordentligt, på jag vet inte hur länge.
Samma mattepuckohäxa har nu skickat iväg en inlämningsuppgift och ett teoretiskt prov.
Hon är härmed helt slut men glad. Glad att skiten är över.
Men, det är liiite jobbigt. Lite bitterljuvt sådär.
Eftersom jag inte kommer få godkänt på nationella provet, måste jag ju skriva om det. Så, snart måste jag våndas igen.
Men, nu kanske jag kan vila i några dagar i alla fall. Det vore så skönt.
Det var en chansning att plugga halvtid medans jag är hemma med Tage.
Det gick inte bra kan jag konstatera nu.
Så, nu ska jag försöka njuta av min sista, sista föräldraledighet.
(fast det gnager som f---n att jag snart måste göra om provet. Usch.)

Lite har jag lärt mig av det här också:
Jag gillar inte matte. Jag gillade det inte i skolan. Jag gillar det inte nu.
Jag vill inte jobba med något som involverar matte. Någonsin.
Så, då vet jag det.

Medans jag gjorde nationella provet var alla mina killar ute vid Stora Skuggan och det blev några vackra bilder:





Inga kommentarer: