fredag, november 23, 2007

TGI Friday!

ja, även fast man är hemma hela veckorna, föräldraledig, behåller ändå fredagarna sitt ljuva skimmer.
Fredag är alltid fredag!
Man mår alltid lite bättre på en fredag, veckoslutet nära, helgen börjar och man mår helt enkelt bra.

Jag har hämtat barnen lite tidigare. Vi har köpt och ätit vår fredagsglass.
Vi har dansat loss till Electric banana band och nu strömmar lite Afrikanska rytmer genom högtalarna. Tage står och gungar i takt.
Snart kommer T hem. Det blir sushi ikväll.

Fredag. Det är fredag.

3 kommentarer:

Yogamamma sa...

jag håller med, det är något speciellt med fredagarna trots att man är föräldraledig. Mannen kommer hem tidigare, man kan dricka vin och ja, det känns lyxigt på något vis. Åtminstone för det mesta.

Anonym sa...

Jag älskar fredagar! Min stora kille brukar alltid studsa upp på fredagasmorgnarna och ropa "åh, mamma! Det är fredag idag! Bästa dagen!" När jag frågar honom varför han tycker den dagen är den bästa svarar han:
"Men då vet man ju att man är lördag imorgon!"

Fast jag tycker fredagskänslan mattas av något när man är föräldraledig för det är ju inte likadant som när man jobbar. Fast fredag är alltid fredag trots allt. =)

Trevlig helg!

Anonym sa...

Underbart med fredagsskimmer:D TRevlig helg.