torsdag, december 20, 2007

Skön torsdag

Tog pendeltåget ut till syrran imorse, betala med det hypermoderna sättet - smsbiljett.
I love it! Så. Himla. Smidigt.
Efter lite omvägar var vi påväg till Mariefred. Där mötte vi upp vår kära mor.
Vi har idag alltså gjort Mariefred City. Det gör man på ca 30 min. Men, det är 30 förbannat mysiga minuter. Den vackra lilla staden. När man kliver in på huvudgatan ser man slutet av gatan, vattnet och därmed slutet av staden. Så sött.
Min systers kompis har en liten barnklädesbutik där, de har faktiskt många, riktigt fina, inredningsaffärer, ett litet kondis och värdshuset, icke att förglömma.
Efter Mariefred tog mamma våra barn. Jag och syster åkte och utnyttjade våra namnsdagpresenter från mamma och pappa - Jul-re-lax på badhuset Sydpoolen.
Så, vi har bubblat bubbelpool, hoppat trampolin, åkt vattenrutschkanor, bubblat mera, ätit jultallrik, druckit vin och ångbastat i eucalyptus ånga.
Det var jätteskönt!
När vi var klara kom pappa och hämtade oss och skjutsade oss hem till syrran där alla väntade.

Nu ska jag landa i soffan med en skål med smågodis.
Imorgon början paniken. Imorgon börjar jag vår julhandel.
Giv mig kraft.

1 kommentar:

Anna Kaya sa...

Vilken härlig dag! Låter underbart!

Lycka till med julshoppingen!

Kram,
AnnaSv