torsdag, januari 03, 2008

gökboet

Welcome to the Cuckoo's Nest!

Jag blir galen!
Love och Elis bråkar om allt och inget. Vrålar, brottas, sparkas, springer, retas, muckar, tjaffsar och väsnas nåt fasligt. "Jag vill ha den! Neeeej, JAG vill ha den! Då är du inte min bästa kompis" Vrål, skrik, gråt.
Tage går runt och gör otyg hela tiden: River ut en hel rulle påsar på köksgolvet, river i blomkrukorna, rafsar runt sopor, bankar bilar mot TV´n.
Jag har ryggskott och inser hur mycket jag går och plockar och böjer mig hela tiden. Jäkla ryggskott!
Jeansen är för tajta (tur att jag gick till VV igår då), lägenheten ser ut som ett bombnedslag efter helgdagarnas renovering och omflyttning. Vi har pantflaskor i drivor eftersom vi inte pantat sedan urminnes tider. Returpappret växer och svämmar över.

Nu hotar Love och Elis varandra om att förstöra varandras saker. Hot, hot, gråt, gråt, skrik.

Jag är så förbannat trött på mina älskade barn just nu.
Jag är redo för en annons på Blocket.
Bortskänkes.

4 kommentarer:

Yogamamma sa...

jag har inte tre vilda gossar i mitt hem. Men jag kan mycket väl förstå din känsla av frustration. Och du beskriver den bra, nästan så att jag känner den i hela kroppen.
Huah.
Hoppas att din älskade man avlastar och ger dig en skön massage som belöning för att du är så grymt bra på att ta hand om era barn!

[attle] sa...

Act as if - nu är han hemma. Underhåller våra kära barn medans jag får en liten, liten surfstund. Fast, det första han gjorde var att reda ut ormboet jag skrev om ovan :-)

Kaos-Anna sa...

Jag kanske skulle passa på att skänka bortmina också...

Anonym sa...

Oj, låter precis som hemma hos mej, som om nu det skulle vara en tröst.