onsdag, januari 09, 2008

ris och ros

plus och minus.

Dagens ris vill jag ge till personen som snodde min tvättid iom att stoppa in sin tvätt i mina maskiner så de var klara 34 minuter över min tid. Jag var där i tid.
Det ställer till bekymmer för mig!
Jag har svurit över den här personen och funderat på hur jag kan ställa till bekymmer tillbaka.
Ta ut personens tvätt ur torktumlaren, slänga i en tvättvagn och proppa in min i torktumlaren tillhörande mina maskiner. In yuor face, liksom!
Men, la ner alla evil plans och bet ihop. Tog några andra tomma som var obokade...

Dagen minus vill jag ge till Ikeas telefonkundservice.
Alltså, jag älskar Ikea. Verkligen!
Men.
Telefonkundservicen får ett stort jävla feting minus!
Jag må vara gammalmodig, men jag vill prata med en riktig person!
Jag vill inte tala in vilket varuhus jag vill ha info om och sen tappas bort i alla val i talsvar, och inte få kontakt med någon.
Personlig service med mänsklig kontakt, tack!

Än sålänge har jag inga rosor och plus att ge, men dagen är inte slut än...

4 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Rosorna kommer.
Du ska jg träffa mig i kväll...det brukar betyda rosor iom. att jag är så förbannat rolig.


Hittils 9 p i dag.

Hugrig...
Suck.

[attle] sa...

Hahaha, kanske jag själv får lite plus för bra minus, om du fattar ;-)
Jag är på 12P, inte så hungrig :-)

Hanna sa...

Jag ville gråta idag när jag ringde försäkringskassan för att få hjälp med att uppdatera mina föräldradagar..

Varför gör dom allting så jäkla krångligt? Kan dom inte bara berätta exakt HUR många dagar jag har kvar och HUR jag ska sprida ut (alla femtioelva olika) dagar för att få dom att räcka så länge som möjligt och tjäna så mycket pengar på det som möjligt?!?!

Vet du? hähähä..

[attle] sa...

sunkmamman - ojojoj, det är verkligen en hel vetenskap. Jag gillar att fixa det där över internet, då får man ganska bra överblick :-)