onsdag, februari 20, 2008

tungt värre

Nu rullar tungt dis, nästan dimma, in. Solen är borta. Tommy kan vänta.
Jag har lagt tunga böcker på nya mattornas kanter eftersom de annars vill krulla sig.
En annan tung sak:
Glöm inte att det är månförmörkelse i natt!
En minut över fyra kommer månförmörkelsen att vara total. Den varar i femtio minuter. (Länge tycker jag)
Sverige ligger perfekt för att se förmörkelsen, om det inte är molnigt förstås.
Nästa totala förmörkelse (som syns i Sverige) är inte förrän 21 december 2010.


tunga killar håller ner mattkanten

3 kommentarer:

Hanna sa...

Då tycker jag att vi alla ställer klockan och tar kort och visar för varandra imorgon?!
För sova är det väl ingen som behöver?
Hähä..

[attle] sa...

hanna - sova får man göra när man blir gammal ;-)

Mitt liv -precis som på film sa...

Ja, jag lär väl ändå ligga sömnlös :-). Kan lika gärna spana in månförmörkelsen. Det har jag aldrig lyckats pricka in. Vi får se hur många som har sett den efteråt :-). Visst är det snyggt med rya! Jag har en under soffbordet framför TV:n. Gosigt att sticka ner fötterna i :-).