fredag, mars 21, 2008

glad påsk!!!

Igår gjorde jag och barnen påskkort medans snön öste ner utanför fönstret. När det blivit mer eftermiddag gjorde vi oss i ordning och gick ut och påskade hos några av barnens kompisar.
Det blev 8 stopp totalt. Alla var inte hemma, men vi stoppade korten i brevlådorna och gick vidare.

Jag hade bunkrat upp med en hel skål full av klubbor utifall traktens kärringar och gubbar skulle ringa på vår dörr. Förra året stod jag nämligen tomhänt och kände mig dum.
Det ringde på dörren 3 gånger: två kärringar, en påskgubbe och tillsist en busringning, så här hemma står en hel skål full med klubbor...


Glad påsk!

Ha en riktigt skön och god påsk allihopa!!!

Glad Påsk!!! helt enkelt

4 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Glad påsk!

Kaos-Anna sa...

Sötaste kärringarna!

/A

Kajsa sa...

Samma här - förra året hade jag inget godis och kände mig sååå dum. I år hade jag laddat, men vi har varit borta så mkt så vi har inte lyckats träffa en enda kärring! Jaha, sambon får väl smaska i sig, då blir han nog glad..

[attle] sa...

Jennie - såg ert lamm där. Har lovat mig själv att prova nån dag! :-)

Fru Kaos - Eller hur! :-D

kajsa - Tyyypiskt! Lyllo din sambo :-)