måndag, mars 10, 2008

måndag

Måndag. Tråkigt väder.
Tage sover så jag ger badrummet en genomkörare. Jag tyckte mig se att fogarna på nåt ställe började skimra aningens i rosa. Aningens, aningens rosa. Så jag har skrubbat fogarna lite extra och gnuggat kakel från golv till tak osv osv. Vim cream är min bästa kompis idag. Mina händer blir i och för sig helt förstörda av bästa kompisen, men, badrummet blir skimrande rent. Det är det värt!
Fast, jag fuskar lite. Jag orkar inte dra ut badkaret och köra allt där bakom också.
Men, gul matta och gula handdukar för lite påskkänsla.
Nu ska jag hänga en tvätt och sen pausa för lunch, sen dammsuga och kanske moppa alla golv, om jag hinner.
Måndag. Tråkigt väder. Städdag.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag somnade en stund med Una på förmiddagen och drömde att jag pratade med dig i telefon och fru Kaos var med på andra linjen och fnissade oavbrutet. Jag vaknade av att jag hade legat och bitit hårt, gnisslat tänderna förmodligen, och hade förbannad huvudvärk.

Ni två får bannemej vara snälla den dagen jag ringer :)

[attle] sa...

hanna eat world - Jag blir ju lite smickrad att du faktiskt drömmer om mig ;-) Fast att det gav tandagnissel var ju inte så bra. Jag ska vara snäll när du ringer, jag är en snäll tjej. Anna är lite tuffare än mig. Hahaha! Men också snäll.