tisdag, april 22, 2008

ut och in

Strax innan jag började jobba 31/3 började jag söka nya jobb.
Jag känner att jag är trött på att flacka runt som jag gjort ganska länge nu, med uppehåll för barnafödande och föräldraledighet och, jag vill upp i lön. Så, det naturliga steget är att jag söker en fast arbetsplats.
Först kändes det jättejobbigt och svårt att "sälja" sig själv. Framför allt väldigt ovant.
Men, efter några intervjuer kommer man in i det. Det är otroligt roligt, nyttigt och självutvecklande. Men fortfarande, ganska jobbigt. På ett annat sätt. Det känns som om jag vänder ut och in på mig själv. Jag säljer och säljer och börjar rent ut sagt tröttna lite på mig själv. Det tar så mycket kraft och energi. Ladda, ladda ur och börja om. Igen och igen.
Det en hektisk period. Mycket att tänka på. Många lösa trådar.

Jag har tre semiliknande jobb på gång, i tre helt olika brancher, med tre helt olika möjligheter.
Dessutom gjorde jag högskoleprovet i april och har skickat in ansökan om två likadana utbildningar, en på distans, en på campus.
Imorse var jag på en andra-intervju på ett skitintressant jobb. Det är mitt, om jag vill. Jobbet och framför allt branchen lockar mig något sjukt där, lönen - inte lika mycket.
I eftermiddag ska jag på en andra-intervju på ett mycket intressant jobb.
Imorgon ska jag på en andra-intervju på ett inte lika intressant jobb.
Alla har de för- och nackdelar på olika sätt.

Än så länge vet jag ingenting...
Hur ska detta sluta?

6 kommentarer:

Yogamamma sa...

Jag tror helt klart att det slutar riktigt, riktigt bra. Det låter ju verkligen som det går bra för dig redan nu. Lycka till!

Kaos-Anna sa...

Du vet ju vad jag tycker :-)

Go Anna!

Anonym sa...

Hur det än slutar så finns det en mening med det. Man dras mot det som är ämnat för en på något sätt. Flummigt? :-) Ja, det kan det tyckas vara men jag själv är ett bra exempel. Min fd "fästman" som jag inte var lycklig tillsammans med, men som jag inte vågade och orkade lämna pushade mig hårt till att ta det jobb jag nu har. Tack vare att han gjorde det träffade jag mitt livs kärlek och nu är vi förlovade, har hus och en son på 10 månader. Det finns en mening med allt! Tro mig. Kram och lycka till!

Anonym sa...

Det är så svårt det där med nytt jobb... speciellt om man måste väga "intressant jobb" mot "bra lön". Jag väljer nog intressant jobb på+ en arbetsplats där jag trivs före en hög lön. Men det är ju jag det. *s*

Lycka till!

Kram,
AnnaSv

Anonym sa...

Svåra beslut. Jag skulle ta det som passadebäst nu, men sämre om några år. Vissa av jobben kanske kan bli ännu lyckade med mer erfarenhet av det du t ex kan få i andra av jobben. Mmmm snurrar lite, men du kanske förstår vad jag menare.

Kajsa sa...

I totalt kaos! ;) Nä men man kanske inte kan få allt. Vad är viktigast för dig just nu - pengarna eller jobbet i sig? Det är bara att bita i det sura äpplet och göra ett medvetet val.