söndag, maj 04, 2008

igår

var vi hos min syster.
Det blev korvgrillning i skogen, skogslekar och fika.
Altanbygge och barnjagning på hög nivå.
Nattning av kottar, sen middag, en massa vin, Pictionary som toppades med drinkar och nån liten shot.
Hela kvällen avslutades med musiktävling där vi (läs: jag) skitfull och lite sentimental gissade låtar efter att bara hört intron. Vi stupade i säng runt 3-3.30.
Någonstans där på vägen lyckades jag tydligen tro att jag var runt 20 år. Kanske till och med under 20 år. Vild, fri och galen. Hrmmm.
Runt 6-tiden insåg jag mitt misstag.
Just det!
Jag är ju inte runt 20 år. Nej, jag är ju en 29-åring trebarnsmamma.
Hur kunde jag glömma det?! Fan vad pinsamt.
Sprit är djävulens påfund.
Aldrig mer. Aldrig igen.
Som det brukar heta.

4 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Aldrig mer. Så brukar jag säga också :-)

Yogamamma sa...

Haha, men gud sa underbart i alla fall, tills du upptackte att du inte langre ar 20!

[attle] sa...

fru kaos - jo, man har nog sagt det några gånger i livet... :-)

yogamamma - det var härligt! Hahaha!

Kajsa sa...

Hehe, just det. ;)