tisdag, maj 13, 2008

the louse is loose!



japp, lössen är tillbaka ännu en gång barnens förskola (och även i skolan, såg jag)
I höstas var det springmask. Nu löss.
Pest eller kolera.
Nu hör man om var och varannan unge som det kryllar i hårbotten på.
Då känns det sådär-kul när Elis utbrister från soffan:
-ÅÅÅH! Vad det kliar i huvudet!
Jag checkar speciellt hans hår och hårbotten flera gånger i veckan. (Love och Tage också, men de har så mycket kortare hår)
Men ryktet säger att man inte kan lita på lite checkning utan luskam.
Luskam är tydligen a och o i lusjakten.
Imorgon ska jag gå och köpa en luskam. Sådetså!
The louse is loose.
Let the hunt begin!


Ang Elis kliande; så hittade jag ett typ myggbett i hans huvud.
Men, det kanske var ett lusbett?!
Okej, Luskam ska definitivt inköpas!
Nu kliar det överallt på mig...

3 kommentarer:

Yogamamma sa...

Är du galen? Du kan ju inte skriva ett sånt här inlägg. Nu kliar det ju överallt på mig.
Huah!

Anonym sa...

yogamamma - Sorry!!!

Kajsa sa...

Som tur var kan det ofta klia ganska bra utan att finnas några löss i verklgheten. Hoppas ni slipper.