onsdag, juni 25, 2008

Idag

Idag för 6 år sedan blev jag mamma för första gången.
Love föddes 25 juni 2002.
6 år. Det har gått så snabbt! Tiden går fort när man har roligt, som man brukar säga.
Min lilla plutt blir 6 hela år idag.
GRATTIS!!!
Både jag och T har tagit ledigt idag.

Vi grattade honom imorse med paket och sång i sängen.
Han fick hett efterlängtat Playstation 2 + spel.
Sen åkte vi till Skansen och Skansen Akvarium. Love ville så gärna gå runt där. Jag har själv inte varit där på många herrans år.
Det var verkligen en hit! Jag blir minst lika (om inte mer) uppspelt som barnen och kan stå och titta på tex babianerna hur länge som helst, de är så roliga.
Vi klappade en orm och en fågelspindels bakben.
Sen åt vi glass i solen. Love och Elis flög flygplan. Vi sköt vattenkanoner.
Sen åkte vi hem och började föbereda inför kvällens gäster, lite sena som vanligt...

Barnens Farmor, "faster" och kusin kom först. Sen syster min, med man och Edvin, och sist mamma och pappa.
Love fick mera Playstationspel, en robotspindel, bandyklubba, mål och bollar och sist men inte minst. En ny cykel, treväxlad 20'. Kanonpresenter allihopa!

"Det här var den bästa födelsedagen i år!" sa Love när han skulle sova.
"Det var nog den bästa födelsedagen ända tills jag dör" sa han sen.

10 kommentarer:

Elena - Just nu sa...

Åh! Garttis i efterskott till Love! Om en månad minus en dag fyller min lilla tjej också 6 år. Heeeelt galet!

Kaos-Anna sa...

Ja, jag säger som Elena som tydligen har hittat hit av alla miljoner mammabloggar, lustigt.

Det går fort.

Jag minns det som igår. När Love kom alltså.

Grattis Anna på 6 års mammadagen och stort grattis till Love!
Säg att jag kommer och spelar kort med honom så fårt jag får en inbjudan av hans mamma och pappa ;-)

Anonym sa...

elena - Tack!

fru kaos - Tack vännen! Jag ska bättra mig på inbjudningsfronten. Puss.

Kajsa sa...

Grattis till stora storebrorsan! Inspirerande att höra om era födelsedagar. Verkar så himla trevligt att ni tar ledigt båda två (ni gjorde det på förra också minns jag) och gör en heldag av det med födelsedagsbarnets önskeutflykt osv. Jag samlar på mig inspiration till framtiden.

Anonym sa...

kajsa - Härligt att man inspirerar nån här i världen :-)
Det är väldigt mysigt att ta en ledig dag med utflykt på deras födelsedagar. Det har bara blivit så, mitt eget lilla påhitt, tror jag... :-)

Anonym sa...

Grattis till Love på 6-årsdagen i efterskott och till dig på årsdagen av att blivit mamma för 6 år sedan! :-) Det låter som att han fick en underbar födelsedag! Vilka goa föräldrar ni är!

En annan sak :-). Vad fint ni hade dukat på midsommar! När jag fick se tallrikarna blev jag alldeles exalterad. Jag har nämligen kopparna i samma serie. Får jag fråga vart du har fått tag i tallrikarna. Skulle så gärna vilja ha mera i den serien. Vet inte vad den heter. Jag köpte kopparna på Hemtex på rea. Tacksam för svar!

Kaos-Anna sa...

Rösta om var vi ska ses på bloggträffen. Röstningen äger rum på min fantastiska blogg. /Anna

[attle] sa...

Hörru Fru Kaos, när blev min blogg ett forum för dig att hacka och reklama på? ;-D

Anonym sa...

williams mamma - tallrikarna är min systers, och jag tror hon precis som du köpt dem på Hemtex, men jag vet att det var ett bra tag sedan... :-)

Anonym sa...

Tack! Jag undrar om man kan få tag på några. Kan du inte säga att jag köper din systers tallrikar om hon bestämmer sig för att byta? :-D