onsdag, augusti 27, 2008

prinsessan med hälen

Jag har fått ett arv. Ett arv av min far.
Arv ska man förvalta väl, och som den goda dotter jag är; gör jag det. Självklart.
Jag har fått prinsessfötter, precis som min kära far.
Nya skor. Gamla skor. Nygamla skor. Spelar ingen roll.
Vid skobyte - Alltid skavsår.
Det kan vara en rem som klämmer, en plös på sned, för väl ingångna skor, nya, hårda kanter mot hälsenan, lite trångt framme vid tårna. Alltid skavsår.
Otaliga blåsor har uppstått, spruckit, plåstrats om och läkt för att sedan skavas upp igen.

Dessa prinsessfötter.
Det gör ont. Det är plågsamt. Men, vad gör man inte för att föra arvet vidare?!

Idag är en prinsessfotsdag. Rimmar illa med utgång efter jobbet. Tur att Apoteket ligger i samma hus som kontoret.


Kära Far (om du läser detta)
Jag har ömt compeedat min arma häl och ska nog klara mig genom hela dagen och kvällen.
Oroa dig icke. Jag ringer och rapporterar ikväll.
Puss och Kram.

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Tack för senast:)

Anonym sa...

Kära dotter.

Jag läser om dina onda prinsessfötter. Ett arv att bära vidare med pinad glädje. Men det visar också att du måste välja sköna skor med stor omsorg. När du väl hittar rätt skor kommer du att kunna gå långt här i livet.
Lycka till!
Jag älsjkar dig!
PaP

Kajsa sa...

Extra par i väskan. Jobbigt att bära, men sååå skönt att byta!