tisdag, augusti 05, 2008

vhs

Jag kom in på det jag sökte. Utbildningen alltså.
Idag hade jag ett mail i inboxen från VHS.
Antagningsbesked nr.2.
Struket.
-Alternativet är struket p g a att du svarat Nej eller inte lämnat svar alls.

Det känns i magen.

Precis på samma sätt som när jag såg det andra jobbet jag faktiskt fick, men tackade nej till, vara ute på annons igen.
Det känns konstigt när jag ser konsekvenserna av mitt vägval. Det känns i magen när jag ser avtagsvägarna, de andra möjligheterna, susa förbi och försvinna.
Vet man någonsin att man gör rätt? Rätt val?
Ibland känns allt toppen. Ibland känns det som om jag kanske borde ha chansat, tagit den lilla vägen, den lilla avstickaren.
Samtidigt vet jag att den här vägen leder också till något. Jag tror att det kan leda till nåt stort i slutänden. Jag nästan vet att den gör det. Jag har dykt in i en värld som så många andra skulle offra precis allt för att ta del av.

Som sagt. Här sitter jag och grubblar. Otacksam, olustig, velig, och låg.
Vad är det här?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du, alla "tänk om" gör ju bara att man blir mer och mer tokig. "Tänk om" finns inte. De val man har gjort har man gjort och jag brukar intala mig att det var det bästa jag kunde göra.

Man vet aldrig om man väljer rätt men man får förutsätta att man gör det. För var är man annars?

Även om du har ett jobb som andra skulle ge vad som helst för behöver ju inte betyda att det är rätt för just dig. Man behöver nog inte gräva djupare än att man känner efter riktigt ordentligt om det känns rätt.

Känns det rätt?

Kram å lycka till!
//AnnaSv

Tjockalocka sa...

Så känner nog alla, oavsett bransch. Det är den insikten som gör att jag inte strävar efter något annat hela tiden, jag vet att jag kommer känna likadant där efter ett tag. Även om ombyte förnöjer och utveckling är bra! Med jämna mellanrum.

[attle] sa...

annasv - jag vet inte. Vi får se, helt enkelt.

tjockalocka - du har så rätt, hade jag valt de andra hade jag suttit och ältat samma sak, fast tvärtom. Bra, tack! det var vad jag behövde.