fredag, september 12, 2008

jag är ett litet ylle.

En vän (Loves skolkompis mamma) har stickat en enormt vacker halsduk åt mig.
En vit halsduk i mjukaste ull. Ylle.
Det gjorde hon för att jag köpte en höst-/vinterkappa till henne som det bara stod hennes namn på, som man brukar säga. Den var löjligt billig.
Jag köpte, hon skapade. Stor skillnad.
Hon stickade sjalen på en enda helg, så att jag inte skulle hinna köpa en ny själv.
Alltså, jag blev så rörd.
Hur gulligt som helst!
Den passar både kappan och jackan jag köpt till mig själv. Jag blir skitsnygg!

Ylle. Ylle. Ylle på er yllihop!

5 kommentarer:

Kajsa sa...

Men hur gulligt var det inte att köpa en kappa till henne också?! Jag skulle i bästa fall ha pekat ut den åt henne.

Kaos-Anna sa...

Kort!
Kort!

Anonym sa...

Vilken fin vän! Och vilken fin vän du är!

Kram,
AnnaSv

Anonym sa...

Men Anna!! Du måste ju visa bild förstår du väl..? Nu blev jag ju så nyfiken. :)

[attle] sa...

kajsa - den var ju löjligt billig för mig att köpa. ;-)

fru kaos - kameran laddas just nu.

annasv - eller hur?! Gulligt att sticka åt mig. Så gulligt och rart att jag nästan dör.

lurpan - Kommer inom kort, kära vän :-) Hur mår du förresten?