onsdag, oktober 29, 2008

jobbe?

Imorgon är det tänkt att jag ska ta en sväng in till jobbet.
Ibland tror jag att min nackspärr blivit bättre, men sen släpper effekten av mina två alvedon, min ipren och mina två muskelavslappnande och då inser jag att jag egentligen inte alls mår nå bättre. Jag snörvlar, är tjock i halsen, går konstant på piller, och nässprayen icke att förglömma.
Sa jag att jag tänkte gå till jobbet?
Jo, känner att jag måste in en sväng. Kolla mail, följa upp lite grejer och se så det inte kraschar medans jag är borta. Min närmaste kollega är i Ryssland denna vecka. Jag skulle haft 6-månaderssamtal med min chef i tisdags. (Mitt vik. går ut nästa vecka... Men ni hör ju. Jag är ju oumbärlig ;-) Mycket oläglig nackspärr.
Ibland önskar jag att jag kunde jobba hemifrån, men samtidigt skulle man ju aldrig få ledigt då.

Nä, det blir en kort sväng på jobbet imorgon. Så blir det.
Dumma nackspärr.

2 kommentarer:

Ting sa...

Dumma dumma nackspärr!

Anonym sa...

Stackare! Vad trist att du mår dåligt! Och nackspärr, det är inte att leka med. Det hade jag jämt som barn och fick gå med huvudet böjt i dagar i sträck. Det kan verkligen göra ont! Har du en vetekudde som du kan värma i micron och lägga runt nacken? Kan vara jätteskönt! Krya på dig! Höstruskiga kramar! :-)