söndag, november 02, 2008

129

Fortfarande vet vi ingenting om det eventuella lägenhetsbytet.
Det handlar om 129 kvadratmeter. OM bytet går igenom.
129 kvadratmeter större för oss.
129 kvadratmeter mindre för dem.
OM bytet går igenom.
OM. OM. OM.
Så pratar vi just nu.
"Jag vill köpa en sån här sänggavel, OM bytet går igenom"
"Jag vill köpa sånt här matsalsbord, OM bytet går igenom"
"Jag vill göra så här och så här, OM bytet går igenom"
OM.
OM.
OM.
Hela tiden OM.

Fy fan vad spännande det här är.
De var här och tittade en andra gång idag. Vi hade städat undan fint. Försökte på bra sätt förhöja vår lägenhet, området och läget med diverse bra saker. Det är inte svårt, vi älskar att bo här.
Det kändes bra när de var här. Vi blev ännu mer hoppfulla.
Men, det kan lika gärna bli platt fall.
Ååååh, ni förstår hur pirrigt det är va?!
De vill fundera lite till. Vi har sagt "Vill ni, så byter vi så gärna med er"
Beslutet ligger hos dem.
Jag dör av nervositet.

5 kommentarer:

MorsanMia sa...

Håller tummarna

Yogamamma sa...

Och jag håller oxå alla tummar och tår. Och jag har ju två par av varje, om jag räknar med bebis i magen. Och det gör vi. H*n är med!

Kaos-Anna sa...

Och?

Kajsa sa...

Jisses, 129 kvadrat! Förstår att ni är lite spända. Hoppas hoppas..

[attle] sa...

morsanmia - Bra! :-)

yogamamma - Superbra! :-)

fru kaos - vet ingenting.

kajsa - ja, 129 kvm större än nu. Vi pratar 215 kvm totalt. Det. Det är stooort :-)