torsdag, november 06, 2008

glöggen heter blossa



Satt och gjorde min vanliga bloggrunda härom kvällen, bland annat här. Tingelingan.
Blir avundsjuk.
-Jag vill också ha den där blåbärsglöggen!!! gnäller jag som en unge.
Så, idag begav jag mig till Systembolaget. Första stoppet hade slut, ny leverans imorgon. Men, jag vill ju ha glöggen NU! Så, jag gav mig ut på jakt. Kort jakt. Nästa ställe hade.
Slutresultatet blev 4 flaskor. Mycket nöjd. Fick visa leg också. Mycket trevligt.
MMSade T. Bild på en av flaskorna och texten:
"Yes! Jag har köpt fyra flaskor. Hoppas det räcker."
T svarar snabbt. MMS. Bild på tre blå flaskor som står på vårt köksbord
Texten:
"Det borde räcka"

Min närmaste kollega blev avis, så jag frågade om hon ville ha en flaska. Så, jag langade en till henne.
6 flaskor kvar.
Nu längtar jag sjukt mycket efter pepparkakor med mögelost. Skinksmörgåsar toppade med vår goda rödbets- och fetatzatziki. Mandlar, russin. Glögg. Blåbärsglögg.

Glöggen heter Blossa.

17 kommentarer:

MorsanMia sa...

jag dreglar...
men jag har aldrig provat den glöggen

Ting sa...

Du och jag Anna! ;O)
Jag köpte mer glögg idag!
Blossas starkvinsglögg spetsad med cognac.
DEN är svingod!
Och den brukar också ta slut fort!
Skynda skynda!

[attle] sa...

linda - ja, gör det! :-)

morsanmia - Go with the flow, köp blå glögg ;-)

ting - man måste bunkra det blå, så det räcker heeela julen. Cognac är inte min favvo, jag satsar på blått.

Anonym sa...

hahaha! Två själar en tanke... ;-)

Blått party hos er då? När får vi komma?
krejms

Bubbel i vardagen sa...

Jag vill oxå ha! Borde bege mig iväg omgående. ALLA verkar dricka glögg.

[attle] sa...

kussen j - jaaa, glögga måste vi ju! datum ska bokas.

bubbel i vardagen - Köp. Köp. Köööp! :-)

Hudterapeut sa...

Är jag den enda som ej har köpt denna fantastiska glögg ? Jag är alltid sent ute, alltid sist!

[attle] sa...

radhusfrun - Skynda skynda! ;-)

Anonym sa...

Glögg med cognac inhandlad.

Slut på meddelandet.
/T

[attle] sa...

oj, man kan tro att jag jobbar på Systembolaget. Eller att jag är glöggalkis...

Anonym sa...

Jag harsmakat! :)

Anonym sa...

Vad roliga ni är! =)

Tjockalocka sa...

Förra året kunde man även beställa hela det lilla sortimentet i bilden ovan, dvs en 25 cl-flaska av alla årgångsglöggarna, från 03. Det var toppen! Räckte precis till två glas per sort.

[attle] sa...

tjockalocka - det finns! för 150 kr :-) jag har stenkoll :-P

Ting sa...

Den som är spetsad med rom är jävligt fin den med!
Blossas alltså!

Anonym sa...

Jag har köpt 3 flaskor!! O jag är ju gravid och får inte dricka stark-glögg. Får väl koka min och dricka den sen. Jäkligt god är den iaf. :)

Kajsa sa...

Haha, ni verkar vara på samma väglängd i alla fall. Även om det är en märklig våglängd! Blåbärsglögg - är den verkligen god?