lördag, december 20, 2008

jag lever

det var inte så att jag dog under resan eller i danmark. Man kan nästan tro det.
Nejdå, resan gick bra och jag insåg nu i fredags att resor gör sig fint på lönekontot också. Man tackar.
Nej, jag har bara känt att jag inte har så mycket att skriva om.
Måndag, jobba, äta, sova och sen är det fredag. Klämma in så mycket som möjligt på helgen.
Måndag, jobba, jobba, jobba, äta, sova. Fredag.
Luciatåg i regn utan paraply. Luciatåg på jobbet. Luciatåg i regn igen, med paraply (man lär sig). Luciatåg med ursöta blyga småttisar (inomhus, tack o lov). Glögg, kaffe, lussebullar, pepparkakor. Glögg, kaffe, lussebullar, pepparkakor.
Skolavslutningar, fackeltåg.
Presenter till alla fröknar. Många presenter och fröknar blir det när man har 3 barn.

Jag kämpar hårt för att nå julstämningen när regnet smattrar mot fönsterblecken.
Granen är tokklädd.
De vita amaryllisarna blommar för fullt.
Jag har köpt sköna gamla amerikanska julsånger på skiva.
Jag köper julklappar via internet och hämtar ut dem på "posten".
Igår åt vi lite julmat och jag gjorde pepparkaksdeg för första gången i mitt liv. Dinkelpepparkaksdeg. Imorgon ska det bakas.
På kvällen slog jag in nästan alla julklappar och blev klar strax innan kl.01. Det är sånt jag brukar göra den 23:e december annars.
Julkorten är postade.
Jag har dessutom jobbat med julen sedan i somras. (Just nu jobbar vi med sommarens design)
Men, trots allt detta når jag inte riktigt fram. Regnet smattrar vidare.
Tänk att det är julafton på onsdag. Känns helt konstigt. När jag var liten var december sååå lång.
Nu är december snart slut.
När vi når decembers sista dag fyller jag dessutom 30.
30.
Känns helt sjukt. Hur blev jag 30? Jag är ju typ 23.

Nåja. Snart jul. Snart 30. Vi vet inget mer om flytten, för vi tycks ha att göra med världens snigligaste värd.
Vi kämpar vidare för att nå julstämningen och önskar er:



God Jul!
&
Gott Nytt År!

8 kommentarer:

Fredrik sa...

God jul:)

Kajsa sa...

Tack det samma! Det ska i alla fall bli minusgrader lagom till nästa vecka. Det frukar kännas lite bättre. :)

Gäddan sa...

Känner igen mig så mycket i det du skrev i detta inlägget; jösses vad jag fixat och piffat och ändå känns julmånaden så kort.
I år struntade jag i julkorten, sorgligt men sant. Det var över min ribba.
Däremot har jag redan kokt fyra satser knäck och gjort tre hemma-degar till pepparkakor. Nu väntar jag bara på att typ gud ska ringa eller iallafall att kungen ska skicka någon typ av medalj för idogt arbete.
Men än har inget hänt....

(God Jul!)

Anonym sa...

Där är du!

Deceber är kaootisk. alltid. Men tänk att du fyller 30 år! Det är stort, fastän du är så ung. :)

Kram,
AnnaSv

Yogamamma sa...

Jag undrade just om du stannat kvar där i Danmark, men nu vet jag att du är tillbaka igen. Skönt.
Och en riktigt god och mysig jul och ett alldeles fantastiskt 2009 önskar jag dig.

Och det där med julklappar till fröknar, ska man ge det? Verkar som många gör det, men jag var bara med på en liten,ynka insamling till julgrupp.

[attle] sa...

fredrik - förvånad och glad att du tittar förbi! :-)

kajsa - ja, kallare gör átt det känns bättre, så man i allafall får använda sina fina sjalar utan att svettas :-)

Gäddan - jag tror både Gud och Kungen ringer vilken dag som helst. Helt klart. Det blir kanske Nobel Priset nästa år?

annasv - ibland är man ung, ibland är man gammal. Men, man är väl inte äldre än man gör sig.

Linda - :-) Saknar ditt bloggande.

Yogamamma - ska och ska... Vi brukar ta terminsavsluten i akt och ge dem lite fina presenter. Det tycker jag att de är värda. Om någon drar i gång nån insamling hänger jag glatt på, annars köper vi nåt annat.
I år blev det en flaska mousserande till varje fröken, en annan gång blir det choklad. Det varierar alltså :-)
Jag vet att en del inte tycker att man ska ge alkohol, men i år blev det så för oss :-) De blev glada, sa T (T som fixade allt medans jag var på jobbet som vanligt)

KRAM

Anonym sa...

God Jul Anna!
Känner igen det här med tidbrist och att livet verkar bestå av jobb och familj. Det är inte lätt att få ihop alla dagar :-)

Kram Christel

Anonym sa...

Jag hoppas att ni fick en underbar jul! Vi önskar er en god fortsättning på julen och ett riktigt Gott Nytt År 2009!