lördag, januari 03, 2009

30

Japp, nu är jag 30 och därmed inne på mitt trettioförsta år. Hur gick det till?

Min 30-årsdag startade fantastiskt!
Jag blev väckt med sång, blommor och bubbel.
Jag fick tre superfina teckningar gjorda av barnen och 6 små kuvert med små meddelanden i som tillslut ledde till ett paket, däri fanns en ram med bilder på London och e-biljetter.
Jag och T ska på en London-weekend i slutet av april. Jag blev så otroligt glad! Det ska bli så mysigt! Jag är fortfarande så himla glad för det!!! Längtar massor.
Efter en fantastiskt god frukost tog vi en lugn förmiddag hemma innan vi begav oss till mamma och pappa.
Pappa och storasyster fyller ju också år, så när vi sjungit för dem, sjunger de tillbaka till mig. Känns lika wierd varje gång...
Sen blev det kramar, paketöverlämningar och blommor.
Alltså, jag har fått sååå fina presenter. Jag tror knappt att det är sant.
Jag fick ett fantastiskt Efva Attling halsband av mamma och pappa.
Ballongflygning (!) av syrran med familj.
Efva Attling-ring av mamma, pappa och mormor.
Lite olika presentkort mm.
Åååh, ni hör ju! Fan-tas-tiskt!
Alltså, med såna här fantastiska 30-årspresenter fyller jag gladeligen 30 igen!
Jag är sååå glad!

Vi åt supergodgod lunch. Fika med choklad- och hallontårta och drack en massa Gula Änkan (my favorite!) och hade det jättemysigt.

På eftermiddagen begav vi oss till syrrans hus och började förbereda festligheterna.
Vi hinner klä om oss precis i tid. Paljetter och glitter.
Folk kom ganska punktligt. Alla är jättefina!
Det blev mera Gula Änkan och sedan började vi middagen.
Till förrätt blev det:
Smörstekta päron, mögelost, fikon med ringlad balsamico på en lätt sallad.
Till det en en halvtorr Riesling.

Därimellan smäller vi av några raketer för barnens skull, och kommer in lagom till:
Varmrätten.
Jag känner mig lite konstig, så eftersom folk tvekar med att ta mat först. Kliver jag helt enkelt fram och gör det, utan att skämmas.
Till varmrätt serveras dubbelmarinerad oxfilé med potatisgratäng och en god sallad.
Jag tar två tuggor av varmrätten.
Avbryter.
Mår dåligt.
Går på toaletten.
På toaletten kräks jag.
Mycket mysko. Kanske för mycket av Änkan innan maten? Fast, så mycket blev det ändå inte...
Pinsamt. Fan vad pinsamt. Räddar make´en lite snyggt.
Måste få i mig mer mat snabbt, så att jag räddar mig själv.
Går tillbaka till bordet.
Försöker äta lite mer.
Nej. Det smakar inte gott. Jag mår inte som jag ska.
Går tillbaka till toaletten i badrummet.
Och där. Där. På min systers stora toalett, aka badrummet. Där spenderar jag resten av min fantastiska 30-årskväll och natt. Nyårsafton 2008.
Anna, 30-åringen. En partypooper. En pjukande partypooper.
Japp, magsjuka på min 30-årskväll. På nyårsafton.
Jag försökte först att fixa till mig efter varje omgång. Men, nej.
Jag insåg ganska snart att jag skulle bli kvar där, hela kvällen och natten medans festen pågick utanför.
Magkramper, svettningar, frossa, sittandes med knäna under hakan. Skakades, gungande, vaggande fram och tillbaka som en sinnesjuk människa. Just så.

Jag hatar magsjuka! Jag fullkomligen hatar magsjuka.
Och så får jag det just den här dagen av alla jäkla dagar. Fyyy fan.

Jag är så oerhört tacksam för alla fina presenter jag fått, och så oerhört ledsen att jag inte kunde vara med och festa på kvällen.
Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.

Men. Jag är 30 nu!


Stort Tack för alla Gratulationer!

10 kommentarer:

Ting sa...

Åh vad tråkigt att det blev som det blev!
Men sjuuukt fina presenter!
Och kanske att du kan få en revansch-fest?
Det borde du ju!
Kram och grattis igen!

Fredrik sa...

Nääj, vilken förbannad otur med magsjukan:(
Men Ting idé var ju bra,
revansch-fest!!

Anonym sa...

Nej vad trist att du blev magsjuk på din födelsedag av alla dagar! Och inte vilken födelsedag som helst! Hoppas att du mår bättre nu! Vad kul att du fick så många fina presenter. Du får tänka på dem istället och se fram emot Londonresan. Jättekul! Ha det så bra och välkommen till 30-årsklubben :-)

Yogamamma sa...

Vilken tur ändå att du fick njuta så mycket innan den där jäkla kräkan förstörde lite av stämningen.
Krya på dig och som Williams mamma säger här ovan - välkommen till 30-årsklubben (fast pinsamt nog vandrar både hon och jag mot 40-årsklubben ganska raskt...)

Anonym sa...

Grattis! Och FY vad hemskt att få magsjukan just . Hoppas du kommit ikapp bra nu...

Kajsa sa...

Vilket antiklimax. Men ändå, om du tyckte 30-årsdagen (innan den övergick i magsjuka dårå) var bra så är det väl bara att börja se fram emot 40-årsdagen, hehehe. ;)

Tjockalocka sa...

Å nej! Men i efterhand kommer du bara minnas dom fina presenterna och det roliga! Och sen - VIPS! - fyller du 35 och har stort kalajs igen!

Anonym sa...

Men näää, just på DIN dag och allt?

Vilka fantastiska presenter du fick, och tur ändå att du hann med att fira lite innan du blev sjuk.

Grattis i efterskott!

Kram,
AnnaSv

Gäddan sa...

Missförstå mig inte, det är jäkligt trist att du blev kräksjuk på din födelsedag; men det var fantastiskt roligt för mig (som inte själv tvingades uppleva det) att läsa ditt inlägg. Fy katten!

Hoppas du är frisk nu, och så kan du ju så här i efterhand vara lite glad att du haft din beskärda del av influensa denna vintern.
Själv väntar jag fortfarande med bääävan!!!

Sus sa...

Det var det jääävligaste!
Stackars dig =(