söndag, mars 22, 2009

Tortyrmedel


Tyskarna är ju galna. Det vet man ju. Men, att sälja tortyrmedel helt öppet på ett apotek är ju helt vansinnigt. Ville fräscha till mig inför återseendet av familjen. Köpte tandborste och tandkräm på flygplatsens apotek, München. Okej, skoltyskan är inte den mest fräscha, men jag lyckades tyda att krämen var sehr gut i nåt test. Bra. Köper. Mot toaletterna. Pluttar ut krämen på borsten. Krämen är rosa. Okej. Jaja. Borstar. Tortyr! Jag måste tagit fel. Det måste vara nån parfymerad handskrubb! Smakar skit! Parfym med salt. Läser på tuben. Nej, det är tandkräm. Innehåller 5 örter och mineralsalt. Tortyr. Dumma tyskar! Var tvungen att panikfika för att få bort parfymsmaken. Fy sjutton. Men, snart är jag hemma. Home sweet home.

1 kommentar:

Anonym sa...

hand- eller tandskrubb? Låter oskönt men jag tror inte familjen bryr sig vilket, bara Du kommer hem. Välkommen hem!