tisdag, maj 26, 2009

Glad.


Åker pendeltåg. Jag ser en nyförlöst kvinna, sådär fet som jag själv var som nyförlöst. Glad att det inte är jag. Framför mig sitter en ung kille med sprickfärdiga gula finnar. Glad att jag passerat det stadiet. Tvärs emot mig sitter en beige tjej, med helt beige'a kläder. Glad att jag inte är sån. Glad att jag inte är nyförlöst fet, ingen ungdom eller beige. Glad att jag är jag. Mitt i livet. Okej, 3 glas vin har passerat strupen. Men, jag är glad i alla fall. Så det så.

3 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Och jag är glad att jag fick vara med dig innan du åkte pendeltåg :-)

[attle] sa...

Fru Kaos - Och jag är jävligt glad att du tog med mig på trubadurfärden och sjukt jävla glad för att ha dig som vän! Puss

HUSnrNIO sa...

Bra att man kan hitta ngt att vara glad för *s*