tisdag, maj 05, 2009

spöken?

Hjärnspöken.
Love började sin nya skola igår. Jag var där för lite inskolning.
Lämnade skolan strax innan lunch och kom tillbaka strax efter kl. 14.
Love lekte som sjutton och hade knappt tid för mig. Han har precis grillat korv som de alltid gör till mellis på måndagar.
Han är helnöjd. Han tycker att allt känns jättebra! Han säger att han fått kompisar så snabbt och så knäpper han med sina fingrar. Så snabbt. Sötnos.
Allt borde vara frid och fröjd.
Men, jag tycker att det är jättejobbigt. Tycker att flera av ungarna verkar vara skitungar. Är verkligen gården så inspirerande? Ny skola, som fortfarande jobbar med att få några slags rutiner. Krångligt att ta sig dit, och hem igen. Känns lärararna verkligen bra?
Ibland bryter jag ihop och gråter för att jag tycker att det är så jobbigt. (Inte inför barnen såklart!) Men ändå.

Jag tror inte att jag är så bra på det här med förändring.
Jag tror inte att jag är så bra på det här med flytt.
Jag tror inte att jag är så bra på det här med att byta skola och dagis.
(Vi har flyttat mycket när jag var liten. Det har nog påverkat mig mer än jag trott)
Jag känner inte flowet. Jag känner inte alls flowet!
Fan också.

2 kommentarer:

PaP sa...

Det är aldrig lätt att förändra det man är van vid, men samtidigt är det en dörr som öppnas till något nytt och om möjligt ännu bättre, precis som man ofta tänker sig innan man förändrar och snart är förändringen en vana som känns bättre än den gamla vanan.
Snart känns flowet.
Jag vet.
PoK
ÅaÅ

Tjockalocka sa...

Ge det en tid. Utvärdera om ett halvår. Då tror jag du ser allt annorlunda. Kram!