söndag, september 06, 2009

underbar helg

Jag är sjukt nöjd med både vår lördag och söndag. Vi har hållit oss i hemtrakterna.
Det finns en fantastisk park och 4H gård alldeles i närheten. Där spenderade vi vår lördag i solen och blåsten. Bara vi. Fikade, klappade djuren, lekte i parken och försökte flyga drake. Väl hemma plockade vi äpplen ur ett av våra äppelträd och T bakade en äppelkaka.

Idag stämde vi träff med syster och hennes familj i skogen. Plocka de sista blåbären och grilla korv var vår plan. Barnen for runt och lekte. Love täljde pinnar och Elis hjälpte mig att plocka några nävar av skogens blå guld.
För mig är det helt fantastiskt att man får plocka dessa underbara bär helt gratis i skogen. Mina favoritbär.
Mamma och pappa slöt upp också.
Vi grillade 4 sorters korv över svårflirtad glöd. Pratade, skrattade och plockade ännu mera bär.
Efter några soliga timmar i skogen fikade vi till sist på min systers veranda med mörklila fingrar.

Vi packade ihop våra grejer och for iväg på klasspicknick med brännboll.
Brännboll. Säkert 20 år sedan sist. Riktigt trevligt och vårt lag vann.
Väl hemma, dammsög och städade T ur bilen medans jag rensade bären. Lite mer än 2 liter fick jag ihop. Så. Himla. Nöjd.
Middag, nattning av barn och sen - TV3 och Ensam mamma söker.

Vilken underbar helg!

1 kommentar:

kussen j sa...

Bättre än så kan man nog inte få det! Låter lovely :-D

Själv har jag jobbat i helgen, men vi hann med en liten tur i skogen igår o plockade lite blåbär o gula kantareller.

Ses på lördag!
Kramis