måndag, november 23, 2009

ullared

Alltså, ärligt talat. Är det verkligen himla mycket billigare än alla skitaffärer med billiga saker som finns här i Stockholm? Typ ÖB, Rusta...
Jag fattar liksom inte grejen med Ullared.
Om man åker dit. Resan kostar. Boende kostar. Gör man verkligen så stora klipp att resa och boende tillsammans med shoppingsumman gör att man fortfarande går med "vinst"?
Är det så? Va? Va? Va?

Jag har bara sett delar ur programmen, nån donna där, (jag lyckas alltid stå och diska undan middagen och komma på i sista minut att det är Ullared.)
Nåväl. Damen ifråga, jag tror hon spenderade hela semestern där typ.
Om jag såg rätt handlade hon för 34 000 kr där totalt under sina dagar. Jag måste ha sett fel. Det måste varit 3400 kr. Det måste det. Hon fyllde skuffen med grejer. Bara hällde i skiten i skuffen.
Hon försvarade sig med att det var för ett helt år.
Men alltså, 34 000 kr för rengöringsmedel, deo, tubsockor och annat skit. Nä.
Kan det verkligen stämma?

Jag må vara galen som julpyntar en hel månad innan jul. Men de där Ullared crazy ladys'arna är fan värre. Så det så.

5 kommentarer:

Kajsa sa...

Nä, jag tror det är en myt. Jag har aldrig varit där och känner mig inte lockad heller.

Anonym sa...

34 000 spänn liksom. Hur roligt kan det vara att fynda rengöringsmedel och kläder som går sönder efter första tvätten?

[attle] sa...

Kajsa - Jag är med dig! Jag skulle aldrig åka dit för att åka dit. Däremot skulle jag kanske svänga förbi om jag var i trakten, vilket jag förmodligen aldrig kommer vara. Så, jag är tillbaka på ruta 1.

Annica - Preciiis!

kussen j sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAAA!!!!

men är man shoppinggalen så är man...
och resa och boende för en hel helg, endast 500kr.

Anonym sa...

Hejsan!

Jag har varit på Ullared (och inte handlat för 34000, mer 3400) men då får jag jeans, tröjor, finkläder, rengöringsmedel grejs som jag inte unnar mig annars, som faktiskt varar i ett år.

En fin, stickad tröja kostar 110 kr, som jag på andra ställen får ge 450 för.

Jag har köpt märkeskläder för en bråkdel av priset... så att det går sönder i första tvätten - det händer - men man tjänar ändå en del pengar om man lika väl skulle handla kläder...

Så, bor man inte allt för långt bort, så ser jag meningen med att betala mindre för saker som är vettiga.