fredag, december 04, 2009

kris?

När jag gick på bio själv, självvalt, härom kvällen fick jag genast frågan av KaosAnna.
"Har du en kris eller?"

Igår stod jag i kö i en affär, en kille står bredvid mig. Tunnhårig, lite begynnande rynkor. Efter ett tag ser jag förbi hans tunnhårighet och skrattrynkor i ansiktet och inser att han är i min ålder. Jag tror till och med att vi gått i samma skola. Men, han ser ju nästan gammal ut...

På jobbet pratar min 26-åriga med min 22-åriga kollega om top news i USA.
Jag hör mest: Asså, ja ba liksom ba typ, såhära, typ såhär asså liksom ba.
På riktigt.

Samtidigt lyssnar jag på en av mina gamla favoritskivor i ipoden. Kent´s "Verkligen" från -96. Nittonhundranittiosex. Den kom ut strax efter min kollegas 9-årsdag.

Jag fyller 31 år om några veckor. Trettioett!

Svaret på din fråga Anna:
-Ja, jag kanske har en kris...

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Eller så är du bara ingen ungdom längre. Inget fel med det, så länge du trivs. :)

Kaos-Anna sa...

Jag sa också att jag gärna går på bio med dig nästa gång ;-) PUSS!

[attle] sa...

Kajsa - nä, jag trivs nog inte med det...

Fru Kaos - Jag vet, det var gulligt av dig. Träffas snart?

Anonym sa...

Löjligt !!!!

31 är väl ingen ålder att nojja över ! SNACKA Om att pissa alla över 30 i ansiktet!