torsdag, januari 14, 2010

kaos



Här är man hemma vab och kollar lite sköna bilder i mapparna med barnen. Sen kollar man in jobbmailen. Big mistake. Big.
Ja, det är ju klart att helvetet brutit lös medans jag spelar sällskapsspel, TV-spel och steker plättar till sjuka barn. Självklart.
Jag sa till T i måndagskväll:
-Det är rätt lugnt på jobbet just nu, så jag kan vab´a. Det är lugnt.

Det var antagligen lugnet innan stormen. Varför ska det alltid vara så att när man inte hör något, så är det problem. Varför kan inte tystnad från leverantörer betyda att allt är på banan.
Jag blir tokig på tystnaden!
För fan. Säg nåt!
Det är helt ok att göra fel. Vi är alla människor och kan göra fel.
Men, säg nåt!

Imorgon är det jag som far in till stan och tar leverantör i örat, mailwise.

Tills dess ska jag lugna ner mig och drömma tillbaka till sommaren -05. Stora huset, på Gotland.
Mmmm...

Inga kommentarer: