måndag, juni 28, 2010

Elis 6 år

Midsommarafton 25/6.
Elis går och småpratar lite med sin morfar.
-Jag kan räkna till 100. Det är lätt. Men en del ord och bokstäver är svåra att säga.
Morfar håller med. Elis fortsätter:
-Vuxenverksamhet. Det är svårt att säga.

Vuxenverksamhet. Var får han allt ifrån?
Underbara unge.

Söndag 27/6.
Jag och T sitter och läser DN vid frukosten. Det är en liten artikel om att kör man på något av de elva viltdjuren måste man anmäla det till Polisen.
Sen räknade de upp de elva viltdjuren. Lodjur, Varg, Björn, Rådjur osv osv. Och Mufflonfår.
Jag och T börjar fnissa.
Mufflonfår?
-Ja, är det Polisen? Jag har kört på ett Mufflonfår.
Vi skrattar lite.
Elis sitter och äter smörgås, stannar upp och säger lugnt.
-Mufflonfår är ett vildfår.
Jag och T sätter skrattet lite i halsen.
Jag frågar.
-Oj, hur vet du det?
-Det har Elias sagt. Jag tror att hans pappa är jägare.


Han är underbar. Fantastisk. Vår Elis.

1 kommentar:

kussen j sa...

vuxenverksamhet???? Hahahahaha!!!

kram på dej!