torsdag, maj 31, 2007

buuuäh!

Vi bjöd in oss spontant till Motala i helgen redan i tisdags.
Vad händer nu då?
Jo, såklart blir jag sjuk. Idag är det torsdag och imorgon fredag och jag känner mig jättesjuk.
Varför blir det såhär?! Kan jag bli tillräckligt frisk tills imorgon???
Buuuäh!

Elis är hemma idag också. Han bröt ihop för precis allt imorse (nästan).

Han bröt ihop för att:
han inte fick ha nappen
att jag inte ville att han skulle ligga och pilla på snoppen och sen gosa med samma hand på Tage, i min säng
att ingen gjorde en smörgås i tid åt honom
att pappa gjorde en smörgås åt honom
Mamma skulle göra smörgås!!!
han ville ha vatten
han inte ville ha ur glaset i hans rum (nattvattnet)
och inte ur min vattenflaska
NEEEJ fel glas med vatten som pappa satte fram på bordet!
Mamma ska ge vatten!!!

(pappa T lyckas på nåt sätt klä honom utan större utbrott)

sen bryter han ihop totalt för att:
Neeej! Pappa får inte sätta på skorna!
Mamma ska sätta på skorna!
Mamma ska sätta på snygga ryggsäcken!!!
Jag vill gå till dagis!!!
Jag vill gå på utflykten!
Jag vill ha nappen!!!

gråt, skrik och panik.
Så, plutten är hemma idag.
Nog för att han bråkar, skriker och gråter över det mesta annars också, men idag var det lite väl mycket gråt för lite väl små saker.

Sjukstugan fortsätter!

1 kommentar:

Kaos-Anna sa...

Usch..ångest... påminner lite om min gårdag....