onsdag, maj 30, 2007

idag (bland annat)

har vi promenerat till bvc.
Fruktpaus i parken innan.
Elis 3-årskontroll gick galant och bvc-tanten var mycket imponerad av hans ordförråd (bland annat)

Härom dagen var jag hemma med bara Love och Tage och det är en sån skön avslappnad kombination. Vi satt i solen och käkade en lugn lunch tex.
Att vara hemma med bara Tage och Elis är också mysigt, det hade jag sett framför mig idag.
Men, Love kände sig krasslig fortfarande imorse, så han fick stanna hemma idag också.
Kombinationen Tage, Love och Elis är mastig, mellan varven, kan jag lova.

Love retas friskt med Elis som går på det varje gång.
Det blir ett himla liv. Love retas tyst, Elis skriker och gnäller, skuttar upp och ner skrikandes som en jag vet inte vad, kanske slår Love, som gnäller, slår tillbaka och Elis skriker hjärtskärande i gengäld.

Idag:
Love har plockat ett stort blad.
-Jag vill också ha ett sånt!!! vrålar Elis i syskonvagnen.
Vi har gått förbi de stora bladen för länge sen och jag orkar inte gå tillbaka.
Elis får syn på stora lönnblad och vill ha ett sånt.
Jag plockar ett stort, fint blad. Elis nöjd.
-Titta vilket stort blad jag har Love!
Love ser det nya lönnbladet och vill också ha ett sånt, istället för det första.
Slänger sitt första, stora blad och plockar såklart ett ännu större än det jag gav till Elis.
-Titta, mitt är mycket större än ditt!
Elis hänger läpp.

Ja, ungefär så ser det ut med allt vi gör.
Det ska vara störst, snabbast, först, högst, mest, flest, minst, rundast...
Det ska tryckas på hissknappar, övergångställeknappar, dörrknappar...

Jag trodde nog aldrig att mitt liv skulle involveras i så mycket förhandlingar om såna här saker.
"-Men du tröck ju på hissnappen därute, så nu får Love trycka på trean-knappen"
eller varför inte lite övertalning.
"-Men det är precis lika bra att trycka på nollan-knappen som trean-knappen. Det går jättebra! Nästa gång får du trycka på trean-knappen."

Gah!


Efter att ha förbjudit dataspel under eftermiddagen var jag världens töntigaste mamma.
Ja, min 5-åring kallade mig det - Var får han sånt ifrån?!?

Men så fnulade han runt medan jag febrilt försökte ansöka om dagisplats och ansöka om csn-stöd i höst medans jag blev avbruten tusen-miljoner gånger.

Efter ett tag kom han, han som har världen töntigaste mamma, med sina ansiktskritor.
-Mamma, kan du ansiktsmåla mig?

Vi hittade nån sida på nätet som vi inspirerades av och här har ni resultatet:


Clown och halv döskalle

Inga kommentarer: