måndag, maj 14, 2007

körig lördag

Varför ska allt vara på samma dag, av alla dagar?
Svärfars 80-årsdag
min systers flytt till hus
och min kompis möhippa.

Det är svårt att få till logistiken med 3 barn. Helt klart. Där har vi en stor skillnad på 2 och 3 barn. Man är ofta lite för många med en familj på summan 5.
Men, det går. Bara lite bökigare, omständligare och så får man kanske inte alltid som man själv vill. Det går.

Nåja, svärfar blev det. Man vet aldrig när han trillar av pinn. 80 år liksom, det är väääldigt många år. Tänk, han har firat 80 stycken födelsedagar... Shit. Många.
Hade jag haft körtkort och bil och kanske inte så många barn hade jag nog kunnat knåpa ihop ett schema med både kalas, möhippa och flytt. Men icke.

Min syster var vi hos igår. T fick nån släng garderobs-feber och skruvade garderobsinredning på löpande band - med glädje. Knasiga människa! Han gillar att skruva ihop saker från Ikea.
Det är faktiskt bra, för jag hatar det. Jag vill bara att det ska vara klart och stå på plats - på en gång helst!
(Han gillar även kataloger från Biltema, Kjell & Company, Teknikmagasinet osv. Appropå knäppa saker ;-))

Men, jag missade Annas möhippa. Förbannat tråkigt!


syrrans hus

Inga kommentarer: