onsdag, maj 16, 2007

Skitsnack (i dubbel mening)

Alltså, jag hatar att prata bajs, barnbajs.
Men shit! Jag är fast i bajsträsket!
Kan inte tänderna komma ut nu?!
Jag är trött på att byta miljoners bajsblöjor om dagen. Det tar bort all glamour (det extremt lilla jag hade) ur mitt liv.
Kom igen tänder - pluppa ut! Morsan är trött på poopet!

Idag har jag varit på söder och lunchat med min gamla mammagrupp, från -02. Två av mammorna jobbar numera, en tredje är precis som jag hemma med "trean".
Det blev GOD mat i moskén, en massa snack, kaffe i solen och en entimmespromenad hem igen.
Mycket trevligt!
Inga bilder dock. Kameran är kvarglömd hos min kära syster :-(

Utvecklingssamtal för Elis har också hunnits med. Allt väl, men det vissta vi ju redan. Men, det är alltid skönt med bekräftelse!

Appropå bekräftelse...
Jag själv fick lite underbar bekräftelse härom dagen. En mycket god gammal vän skrev efter att vi pratat i telefon: "jag är så himla glad efteråt och måste berätta det för en massa människor att jag har pratat med dig!! Alla borde ha en "Anna" i sitt liv!!!"
Det är härligt med de där goda vännerna!!! De som får en att må bra!


Idag blir min lilla söta guddotter hela 1,5 år! Grattis min Astrid!

Imorgon ska T bygga veranda (för en tenor?) hos ovannämnda syster.
Jag ska vara hemma med alla barnen. Jag har fått låna dagmammans (som bor en trappa ner) stora vagn, så om det fungerar ska vi försöka gå till kanske Aspuddsparken. Eller nåt annat. Blev lite sugen på att baka bullar också.
Bullar, ingen dum idé kanske...
Vi får se vad morgondagen ger.

Inga kommentarer: