måndag, juli 16, 2007

Bra dagar

Ja, det finns bra dagar med mina barn också. Ni får inte tro att hela mitt liv är piss, pest och bråk :-)
Men, det blir lätt att man använder detta utrymme att liksom ösa ur sig jobbiga saker, blogga av sig skiten, så mår man bra sen.

Idag stack vi in till parken ganska tidigt.
Love och Elis cyklade, Tage i vagnen, kaffe i termosen under vagnen.
Strålande sol och klarblå himmel.
Barnen badade, cyklade, klättrade, gungade och lekte.
När Tage somnat drack jag kaffe i solen med en bok. Okej, man kan inte läsa helt koncentrerat såklart. Det blev ganska många avbrott för att hjälpa Elis i klätterställningen, lyfta honom över ett staket och sen tillbaka, hjälpa att kissa, av med alla kläderna, på med badbyxor, på med badrock... Men bara känslan av boken är underbar.
Vi gick hem strax innan lunch och de farliga soltimmarna.
Ugnspannkaka till stora pojkar, gamla rester till mig, puré till mini.
Sen sov streptokock-Elis ganska länge och under tiden spöade Love skiten ur mig i Memory.
Hahaha! Han är fenomenal på Memory!
Sen somnade Tage också och Love fick spela lite dator.

Jag hade tänkt att vi skulle gå ut på eftermiddagen också, men de lekte så himla bra här hemma, tillsammans, så jag ville inte avbryta. Så vi blev inne trots strålande sol.

Kvällen gick åt att städa undan, hänga tvätt, laga middag, diska undan - det vanliga alltså ;-) och prata med syrran medans jag slängde ett getöga på CSI.

Nu ska jag nog sova. Trött.
En mycket bra dag, skön, lugn dag utan större sammandrabbningar.

Inga kommentarer: