söndag, juli 15, 2007

sko-begär

Love, min 5-åring har fått en sak efter mig.

-Mammaaa, när ska jag få ett par Adidasskor?
-Men Love, du har ju massor av skor du kan ha ju.
-Näää, jag har nästan inga alls!
T flikar in:
-Nä, du har ju bara 4 par skor du kan välja mellan...
-Men inga Adidas! Jag vill ha ett par Adidas också.

Sko-begär

T nynnar.
-Var kan han fått det där ifrån...?

Okej, men har inte alla några par skor som man varierar mellan?
Just nu har jag (försöker räkna) en 6-7 par som jag varierar mellan dag till dag beroende på vilka kläder de matchar.
Det är väl inte så mycket? Har inta alla lite så?
Alltså, jag har många fler par än så, men just nu har jag 6-7 sommarfavoriter.

Jag förstår Love, fast samtidigt borde kanske inte en 5-åring som växer sjukt snabbt ha så många olika par. Oekonomiskt. Fast å andra sidan har jag aldrig utgett mig för att vara ekonomisk... :-)

Inga kommentarer: