söndag, juli 01, 2007

Västeråsad

Det blev en dagstur till gurkstaden Västerås. Västra Aros.
Först fika och lek hos J, B och Axel & Ella - min kusin, hennes man och deras barn.
Sen bar det av till Vallgatan och min kära mormor.
Mormor bjöd på lax, färskpotatis, romsås och sallad.
Efter det, ostbricka.
Därefter bjöd hon på jordgubbar och glass.
Och till sist bjöd hon på kaffe, nötkaka med vispgrädde och såna där mandarinklyftor (typ skinnlösa. Konserverade?).
Hon är en värdinna av hög klass, min kära mormor.

Barnen lekte järnet med min morbror, som är deras nya kompis sedan midsommarafton.
De sprang bland annat i enbart kalsonger i regnet runt huset.
Ja, min morbror också - Hahahahaa!
Jag fick träffa min lilla systerson igen, söta lilla Edvin.

Mätta och belåtna åkte vi hemåt igen.

Inga kommentarer: