måndag, juli 02, 2007

vardagsliv

Vår lilla trea, Tage, lever ett hårt liv.
Han sover nämligen inte så bra, dagtid, med vilda storesyskon som röjer runt, gluttar ner i vagnen och skriker med höga dagisröster:
-Mamma, Tage är vaken!!! och jag svarar lite mellan sammanbitna tänder
-Ja, NU är han det ja.
Så, idag när han slocknade vid amningen runt säg 9-9.30 så tänkte jag att nu ska han få sova tills han själv vaknar. Inga buffliga brorsor hemma, bara jag som smyger runt.
Jag själv vaknade till vid 10, slumrade också till vid amningen ;-)

Nu är tredje högen tvätt i maskinen (finns ungefär femtioelva högar kvar - vårt berg är högre än Mount Everest!) och jag har fnulat runt i några timmar. Vattnat blommor, vikt torr tvätt och sorterat in i garderober, städat undan lite leksaker, ätit frukost, läst aftonbladet.se, surfat bloggar... Funderar på middagsmat osv.
kl.12.25 och lilla trean sover än!
Han måste vara utmattad lilla gubben.
(och ja, jag har tyst kollat till honom och hans andning ungefär fyrtio gånger ;-))

Solen skiner och jag borde väl vara ute och bränna av 10.000 steg som man ska ta varje dag. Men här sitter jag på tjocka rumpan och knattrar tangentbord.

Jag har i allafall tvättat några maskiner...
Kanske ska steka lite plättar också till eftermiddagens park-bassäng-lek...???

Inga kommentarer: