lördag, augusti 25, 2007

La dolce vita!

Läste precis om en kompis kissiga morgon. Barn kissande överallt.
Det härliga familjelivet...
Det fick mig osökt att tänka på när jag för något år sedan hade pratat med min kompis.
Hon hade tillbringat en lyxig helg i Paris med en konstnär.
De hade sovit på hotell, gått på vernissager, druckit champagne och älskat hela helgen.

Precis då råkade min son bajsa i sina kalsonger och jag var tvungen att liksom tvätta ur dem innan jag slängde dem i tvättmaskinen.
Jag minns att jag stod och tittade på mig själv i spegeln när jag stod där och tvättade.
Tänkte att "Tänk, vi är lika gamla och lever sååå olika liv"
Just då och där kändes mitt liv så extra oglamouröst.
Men, jag tog mig i allafall "lyxen" att slänga kalsongerna.
Vi kan köpa nya istället.

La dolce vita!

2 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Ha, ha....ja du livet är sådär i bland.
Men i det stora hela gillar jag det.
Du förgyller en stor del av det!
Puss

[attle] sa...

och du förgyller en stor del av mitt.
Jag älskar mitt liv, men det är faschinerande hur olika man kan leva. :-)