söndag, augusti 19, 2007

obildlig blogg och annat svammel

Jag tycker själv att det är lite bildtomt i bloggen, men det är smällar man får ta när man ger sig på att ge en 5-åring eget rum och speciellt om rummet var ett datarum innan.
Så, vanliga datorn står och dammar här och jag har inte orkat be T lära mig hur jag ska fixa bilderna över på denna dator. (Kan meddela att jag nu står med huvudet i ett litet skåp och knattrar på vår "server"-dator.)
När T ska lära mig datastuff blir jag alltid så stingslig och irriterad. Antingen försöker han lära mig som om jag är helt pucko eller så lär han mig som om jag är en av hans polare på dataavdelningen där han jobbar. Slänger sig med fraser och kommandon som gud vet vad de betyder...
Ena gången vill jag ha utförlig info, nästa gång kan jag nästan själv.
Som alltid är jag alltså ombytlig. Kalla det svår. Jag är svår.
Han har svårt att hänga med i svängarna, den stackars karln.
Jag inbillar mig att det gör mig spännande och då kanske man inte tröttnar på mig. Jag menar, det blir ju aldrig långtråkigt i allafall.
Moahahahaaa!

Imorgon är det vardag igen.
6 veckor har gått, hur gick det till?

Förresten fick jag våra nya vardagsrumsgardiner ikväll. Tack mamma!
De är skiiitfina!!!
Men.
Nu ser resten av vardagsrummet skiiitfult ut. Måste renovera mera.
Det tar aldrig slut.

Inga kommentarer: