tisdag, september 11, 2007

favoritsak

nu har tage upptäckt tjusningen med toaborsten.
han rusar på olika sätt till badrummet såfort han hör att nån är där eller om dörren råkar vara öppen. han har hittat sin nya favoritsak.
jag, å andra sidan, hatar toaborstar.
vi köper ny varje gång vi är på ikea (vilket är ofta...). man kan aldrig byta borste för ofta, tycker jag. de kostar ju typ 8-9 kr där också. man överlever det.
men, ofta byter folk för sällan, så de kan vara riktigt äckliga. de används för nåt riktigt äckligt. bajsborste borde de heta, men toaborste låter väl kanske lite mer trevligt.
hur om helst har hans intensiva intresse för bajsborsten lett till att den måste stå på vårt handfat just nu, så att han inte når den.
det är, oavsett namnet, mindre trevligt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Urrrk! Ja dom där borstarna verkar vara många barns favorit! Iaf har båda mina söner varit väldigt intresserade av den

Anonym sa...

Kul att få se er bajsborste samtidigt som man tvättar händerna... *ho ho* Nice!
Men som sagt... barn älskar dom!

Anonym sa...

Här är det likadant. Vi måste ha den ovanpå toan, lutat mot väggen, för annars tar hon den direkt. *äckligt äckligt*

Hade en kompis i Umeå som fann sin son sugandes o ätandes på BAJSborsten en gång. Det var inte så kul... :(

[attle] sa...

ms chili - Ja, det är som om de bara dras till den. Säkert bara för att den är så himla äcklig :-D

tina n - Jo, jag har iaf slängt den gamla och ställt dit en ny, fräsch, faktiskt oanvänd. än så länge. Usch, jag ska sluta nu. Hahaha!

Jennie - jag hade vår borste så också, men det blev så knepigt för storebröderna att spola då. Så, handfatet it is. Blä.

Anonym sa...

Blev så inspirerad att jag köpte två blå på IKEA idag. Känns bra.

[attle] sa...

faster l - bra där! Man kan som sagt aldrig byta för ofta ;-)