torsdag, september 06, 2007

nätverk rules!

Är precis hemkommen från kyrkans öppna förskola. På torsdagar är det som vanligt pyssel och fika, och då snackar vi det välkända mamma/pappapysslet.
Idag var det en "ny" mamma där, vi pratade lite och vi kom in på att jag ska plugga.
Det visar sig då att hon har ganska nyligen pluggat just Matematik B och C.
Det kom även fram att jag letar matteböcker och den nya mamman erbjöd sig att låna ut sina böcker till mig.
Man tackar, man tackar! Därmed sparar jag mellan 300-600 kr, bara sådär.
Vi bytte nummer och ska mötas nån dag så att jag får böckerna.

Mera nätverk åt folket!!!

3 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Men gud vilken snäll männsika.
Eller så kanske hon har någon baktanke och blir jobbig...hahahah.

[attle] sa...

ja, hon är säkert psykopat och kommer förfölja mig tills jag dör. Hahaha!

Anonym sa...

Det var bara av snällhet som jag lånade ut matteboken till dig. Och det var bara av en ren slump som jag hittade din blogg. Alltså, inga bakomliggande psykopatiska anledningar alls. Att vara psykopat ligger liksom inte för mig. Vill bara tala om att jag blev ledsen och sårad av era kommentarer. Kanske är jag lättstött och visst ska man tåla en hel del när man är vuxen, MEN jag tycker inte att man ska behöva ta att andra gör sig lustiga över att man bara försökte vara snäll.... Hur som helst, det lär dröja länge innan jag känner lust att låna ut något igen till någon som jag inte känner...