onsdag, september 05, 2007

Kaos Kaos Kaos

Jag hann inte äta ordentlig lunch.
Skyndade ner till dagis, hämtade barnen. Sjövilda barn.
Den ena gråter för minsta lilla för han valde att stiga upp kl.05.45 imorse, den andra retas som få.
Vi skyndade hem för att vi bestämt tid med en vagnspekulant.
Han som gråter har gråtit ca 20 gånger nu.
Han orkar inte cykla upp för en backe.
Han vill att jag ska bära upp honom för trappen.
Han vill att jag ska vänta på honom i trappen.
Jag får inte gå upp utan honom.
Han råkar ha sönder sitt nya halsband.
Han blir trampad på handen av sin storebror.
Han vill ha en jäkla kedja som de leker med.
och nu ramlade han...
Han som retas far runt som en duracellkanin på speed.
Mini har hittat en babyoljaflaska som han lyckats få upp, gått runt med droppandes, och hällt ut över golvet i vardagsrummet och på sina byxor.
Vagnspekulanten ställde in, så vi har stressat och städat vagnen i onödan.
Barnen brottas, slåss och skriker.
Jag går under.

Men.
Jag drar fram mutorna.
Äldst får spela dator (han har inte fått spela på några månader)
Mellan får titta på den film han ville se kl.6 imorse.
Mini ska få mat.

Andas in, andas ut.


En bra sak är att vi fick beröm för tandborstningen på 5-åringen imorse hos tandläkaren.

5 kommentarer:

Camillas lockar sa...

We like mutor! Mutor regerar! Och klarar det mesta :-)

[attle] sa...

Innan man får barn säger man att man inte kommer muta sina barn. Sen inser man att livet med barn ofta handlar om mutor och förhandlingar. Man har ju rätt att ändra sig ;-)

Anonym sa...

Jag hittade hit från ANnas kaos.... Nu är jag fast i din blogg! :-)
Otrolöigt bra du skriver.... som om det vore jag själv *konstigt*
Livet med småbarn är .... UNIKT! Men tänk så likt det är ändå.... :-)
Jag har själv ingen blogg men funderar på att skaffa en.... för min egen skull.... Föra lite dagbok och skriva om det jag tycker om. Jag älskar många andras bloggar och jag är riktigt bloggberoende emellanvarven :-)
Kul att ha mött dig! :-) På återhörande......

[attle] sa...

alexalie - Åh, jag blir ju alldeles generad över det fina berömmet! Kul att du gillar!
Klart du måste skaffa en blogg, jobbiga dagar bloggar man av sig och lyckliga stunder förevigar man med orden :-) Säg till när du börjar!

Kaos-Anna sa...

Fan du tar mina läsare...men jag har flest vänner på faceBook...hahahah ;-)
Puss