lördag, oktober 06, 2007

1 år

idag för ett år sedan blev jag igångsatt.
HS ringde på morgonen och välkomnade oss in efter vi lämnat barnen på dagis.
Jag hade gått 15 dagar över tiden, tredje graviditeten.
Det var en seglivad förlossning.
Allting var som om det verkligen inte var moget. Tage hade säkert varit född ytterligare en vecka senare om inte Stockholm hade gränsen +15 dagar.
Men efter mycket om och men kom den underbara lilla ungen ut. Som en kanonkula med björnbärsnäsa.
kl.01.48, så det hann bli 061007.
1 år.
Hur gick det till? Hur kunde det gå så snabbt?
Det är väl så ändå. Tiden går fort när man har roligt!

Nu ska vi åka och köpa lite mer presenter, papper och snören.
Imorgon ska vi gratta vår lilla 1-åring.
Livet är underbart!


igångsatt, fredag kväll, hög på lustgas

2 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Jag får tårar i ögonen.
Jag minns den kvällen också.
och jag minns SMS:et på morgonen.
2 dagar senare var det dags för mig.

Kajsa sa...

Uj uj uj, känner igen mig själv i den där bilden. Också igångsatt och låååååång tid tog det! Grattis i förskott till lill-Tage. :-)